LA MULTI ANI Moldova Mea din Lumea Intreaga!!!

         Moldova este tara doinelor, tara mirosului de paine pe vatra, tara graului aurit, tara credintei, tara strugurilor, tara oamenilor dragi, tara femeilor gospodine si tara barbatilor puternici. Cand ma gandesc la Moldova o vad anume asa si o iubesc...o iubesc in pofida faptului ca este si cealalta parte a monedei, unde gasim saracie, lipsa educatiei, drumuri de tara nu doar in sate, oameni necinstiti si hoti, hoti care ne fura nu naparat material, dar si spiritual, ne fura ceea ce prin sudori au capatat stramosii nostri, credintele, religia, valorile, datinile si sarbatorile.
Dezamagiti, oamenii isi parasesc casutele cu sobe calde si pleaca printre straini sa-si castige painica, sa creeze conditii de bun trai copiilor, sa urmeze scoli celebre. Moldova este imensa si nu neaparat geografic, dar sufleteste. Sufletul Moldovenilor este in lumea intreaga, fiecare cand pleaca de acasa isi ia cu el o bucatica de Moldova si isi creaza propria Moldova in Spania, Rusia, Franta, Canada etc. Pleaca oameni cu suflet mare, care isi iubesc tara pe-adevaratelea, si pun suflet Moldovenesc in tot ce fac, in torturile moldovenesti solicitate in Franta, in sarmalele noastre atit de iubite de italieni, mamaliguta noastra apreciata de straini, ia noastra traditionala devenind un trend international. Aceste lucruri marete le fac Moldovenii, din dragoste pentru Tara lor.
Suntem dezamagiti de clasa politica, suntem dezamagiti de sistemul medical, de sistemul educativ si cu fiecare " bat in roata" parca se stinge cite-un pic iubirea si speranta noastra. Si nu schimb nimic daca incetez sa-mi iubesc Tara sau daca vorbesc de rau politicienii, tind sa cred ca Moldova mea mai are sorti de izbanda si va inflori o data si pentru totdeauna. Da, statul ne ofera alternative, nu-ti plac policlinicile de stat, poftim, deschid institutii medicale private, nu stii la ce scoala sa dai copii, tine-ti de la noi scoli private " cu cei mai calificati profesori". Alternative sunt, alternative europene cu preturi europene din salarii moldovenesti, cam acesta e sistemul la noi. Eu nu stiu inca unde vor invata copiii mei, dar sunt increzuta ca atunci cind cineva vrea sa invete invata la orisice scoala, si parca mai cred ca scolile private is doar o modalitate de a castiga bani in plus, multi bani!
As putea sa spun mult din durerea mea pentru aceasta Tara, dar astazi este sarbatoare, Moldova mea merita cele mai frumoase cuvinte, pentru mine Moldova nu e Ghimpu, Filat sau Voronin, pentru mine Moldova e mama, tata, surorile, bunicii, prietenii, rudele, casa parinteasca, prasadul din gradina, codrii,paharutul de vin rosu, copiii mei, sotul meu, scoala care m-a invatat, soarele, florile din gradina si amintirile frumoase, dulcele nostalgii. Eu de asta iubesc Moldova si chiar daca Ea mi-a dus prietenii si rudele in toata lumea, eu va duc dorul enorm si va simt mereu aici , acasa, in amintiri si sper si ma rog ca voi sa va simtiti la fel de liber ca Acasa, sa fiti primiti cu caldura oriunde a-ti fi si tineti minte ca noi, cei ramasi INCA acasa va iubim si ne gindim cu drag la voi si nu uitati Tara in care ati crescut,cu posibilitati sau fara, aici ne-am format ca OM.
La multi ani Moldova mea din lumea-ntreaga!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții