Frica sãditã ĩn copiii noştri nu va ĩnflori ìn respect!

Tatãl meu niciodatã nu m-a bãtut,dar striga foarte tare. Prin ţipete şi sudalme ĩşi descãrca furia.  Uneori era de-ajuns o privire de-a lui ca sã tremur toatã de fricã. Ĩmi era tare fricã de tata.
Cumva,ceea ce trebuia sã fie respect,era de fapt o fricã distrugãtoare. Am ĩnţeles acest lucru acum câţiva ani. E şi dureroasã aceastã fricã pentru cã ĩngheaţã cãldura relaţiei pãrinte-copil.
Ĩmi pare rãu cã au trecut atâţia ani pânã l-am ĩnţeles şi am ĩnceput sã-l respect cu adevãrat,fãrã fricã.
" las' cã dacã o sã-mi ştie de fricã o sã mã stimeze,altfel,se suie ĩn cap!"
Nu e adevãrat!!! Un copil o sã facã multe sacrificii pentru pãrintele sãu,o sã dea mult din el ca sã fie pãrintele mulţumit,dar nu din respect.( fac referire la copiii cãrora le este fricã de pãrinţi). Din fricã sã nu fie bãtut. Din fricã sã nu-l ducã pãrintele ĩn pãdure şi sã-l lase acolo. Din fricã sã nu fie aruncat peste geam. Din fricã sã nu-l dea altor pãrinţi. Din fricã sã nu rãmânã fãrã jocuri video. Din fricã sã nu plece pãrintele de-acasã pentru totdeauna.
Ca pãrinte,ajung la multe compromisuri cu copiii mei. Uneori zãu cã-mi vine sã bag frica-n ei,dar reuşesc sã-mi echilibrez emoţiile şi sã merg pe drumul respectului.
Alteori,mã surprind ameninţându-i şi-i vãd cum se sperie şi sunt de acord sã joace pe muzica mea.  E trist,dar mi se ĩntâmplã totuşi.
Dacã copilul meu face ceva ce-mi doresc eu doar din fricã de mine,pe viitor toate relaţiile lui cu ceilalţi vor avea la nucleu frica.
Frica nu naşte respect. Frica naşte teroare,durere,agresivitate,izolare.
Respectul se naşte din respectul pe care ni-l acordãm nouã ĩn primul rând şi apoi respectul cu care ne tratãm copiii.
Niciodatã,frica sãditã ĩn copiii noştri nu va ĩnflori ĩn respect.
Sursa foto: pixabay

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții