Cântecul mării / Oleg Serebrian

#citescscriitoriautohtoni ☑️Dacă aveți ocazia, citiți această carte. ☑️Nu mi-am închipuit niciodată că un politician, de profesie istoric, ar putea să scrie o carte atât de minunată. Eu am citit-o cu entuziasm și încântare. 📖Cartea vorbește despre evenimentele din Bucovina, mai exact Cernăuți, din timpul celui de-al doilea război mondial. Pe fundalul evenimentelor istorice, este relatată povestea oamenilor. Mi-a plăcut foarte mult că autorul a mizat pe umanitate, pe ceea ce simțeau oamenii. Avem în prim plan familia Skawronski - un preot, originar dintr-un sat din Cernăuți și o pictoriță, cu origini evreiești. În timp ce iubirea dintre ei se evaporă în aburii orgoliului, pe front se dă bătălia pentru Cernăuți, care a fost asemenea unei mingi în mâinile puterilor mari. ☑️M-a izbit momentul în care puterea sovietică înfrânge rezistența româno - germană și cucerește Cernăuțiul, iar cerul este iluminat de focurile de artificii ale victoriei. Toate astea în timp ce oamenii se ascundeau în pivnițe, ajungeau în birourile NKGB - ului, mureau striviți de gloanțe și erau deportați în lagăre. ✍️"Trenul ce duce în fiecare zi câte-o bucățică din Cernăuții copilăriei mele, risipundu-l fără îndurare prin lume..."✍️ ☑️Oamenii își lăsau casele, se refugiau în România, Portugalia, lăsau în urmă toată munca și toată averea doar pentru a întâmpina pacea. La fel este un moment puternic în carte în care oamenii își dau seama că nu vor să-și ia cu ei lucruri scumpe, ci doar lucrurile dragi, care fie le amintesc de cei dragi, care au fost cândva ale fiilor decedați pe front sau obiecte simple transmise din generație în generație. 💯E o filă din istorie pe care eu nu am știut-o și a fost atât de bine povestită de autor încât m-am întrebat de ce la lecțiile de istorie ne puneau să învățăm pe de rost evenimente cronologice și nu cele care-i au în centrul lor pe strămoșii noștri. 💯📖E o carte foarte bine scrisă, e o carte curajoasă, o carte care-ți dă fiori, iar pe alocuri îți taie răsuflarea, doamne ferește câte atrocități a cunoscut omenirea în anii războiului și cum a schimbat viața a milioane de oameni.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții