Decalogul unei mãmici de gemeni!

    Prima ecografie,ĩnsãrcinatã fiind,am fãcut-o pe la 12-13 sãptãmâni. Sarcina era una doritã şi aşteptatã,aşa cã nu puteam sã fiu decât foarte fericitã.
    Am ieşit plângând de fericire de la ecografie. Am mai plâns afarã pe scaun vreo 20 minute. Atunci am aflat cã am sarcinã gemelarã.
N-am prea citit cãrţi de parenting ĩnainte de naştere,aveam una despre graviditate,pe aia o rãsfoiam uneori.
Am intrat ĩn maternitate cu câteva pagini citite şi cu un rãspuns de-al lui Antoine de Saint Exupery la ĩntrebarea " se meritã sã ne alintãm copiii?",şi rãspunsul respectiv " nu se ştie niciodatã ce-i aşteaptã-n viaţã,aşa cã alintaţi-i cât sunt lângã voi!".
       Am avut momente când am plâns cã-mi era greu,momente când pupam picioarele lui Dumnezeu pentru cât de fericitã sunt; am avut zile când am ţipat la copii şi apoi zile la rând eram copleşitã de atitudinea mea,dar am zile când sunt numa' lapte şi miere.
Nu e uşor sã creşti un copil,dar mai ales doi deodatã,dar e incomparabilã fericirea din sufletul tãu,care de fapt rãmâne o amintire aliat ĩn zilele mai puţin uşoare.

Am fãcut un decalog al meu,dupã 3 ani şi jumate,despre cum e sã creşti gemeni.
1. Vorbeşte-le ĩncã din faşã,chiar dacã crezi cã nu te-aud,nu te-nţeleg.
   Cam la douã sãptãmâni dupã ce am nãscut,ĩntr-o dimineaţã pe la 8,am rãmas doar eu cu ei. Mama plecase,soţul revenise la muncã. Aşa de oportun era momentul sã cad ĩntr-o depresie,dar am ĩnceput sã le povestesc lor despre cât mi-i de fricã. Mi se fãcea mai uşor pe suflet,vã spun drept. Apoi am ĩnvãţat sã le vorbesc tot timpul,sã le arãt,sã le explic,chiar dacã tindem sã credem cã nu ĩnţeleg nimic. Şi-apoi,astfel,ei ĩnvaţã sã asculte,nu ĩn sensul sã fie supuşi,da! pentru cã e fenomenal cum modelãm,fãrã sã ştim,creierele copiilor noştri.
2. Chinuie-te şi chinuiei şi pe ei o sãptãmânã,douã,dar fã-le un program comun de somn şi hrãnire.
Asta o sã te ajute pe tine ìn primul rând sã-ţi faci un timp liber,mã refer la liber,ĩn sensul larg al cuvântului😉.
3. Cât ĩţi permite timpul,plimbã-i mai mult pe-afarã.
Nu te avânta sã faci lunã casa şi masa,o sã ajungi ĩn pragul depresiei. Soarele,aerul,natura,oamenii te umplu de energie şi copiii dorm mult mai bine afarã.
4. E musai sã ai un manej mare. 
 Noi am gãsit unu'la mâna a doua,dreptunghiular,foarte foarte fain cu el. Dimineaţa când se trezeau,ĩi puneam pe ambii acolo şi le puneam jucãrii şi sã vezi cum mai bãgam somn vreo juma'de orã. Dacã mergeam la baie sau la bucãtãrie,ĩi lãsam neapãrat ĩn manej,eram mult mai liniştitã.
5. Nu aştepta sã fie identici. Ei sunt şi vor fi diferiţi,uneori ca plusul cu minusul.
Sarcina gemelarã nu garanteazã cã o sã ai doi copii identici,nici fizic,nici comportamental. Eu fac referire mai mult la comportament. Când erau mici,dacã unul voia sã ĩnchidã uşa,celãlalt voia s-o deschidã neapãrat,acum mai avem loc de compromisuri. Respectã-le amândouã comportamentele. Fiecare comportament al lor are ceva pregãtit special pentru tine.
                       Sursa: pixabay
6. Nu-l umili pe unul ca sã-l lauzi pe celãlalt.
Eu uneori cad ĩn plasa asta şi-i spun unuia dintre ei " hai mãi bãiete,pãi fratele tãu poate şi tu nu!"
Fiecare este frumos,bun şi talentat ĩn felul sãu. Eu mã ghidez dupã faptul cã trebuie sã le laud progresele,nu sã mã opresc la ce nu le iese deocamdatã. Dar mã rog,mai calc pe greble. Comparaţia distruge toatã ĩnclinaţia spre reuşitã,spre creativitate,spre abilitatea de a lega prietenii. Comparaţia ne face mici şi nevaloroşi ĩn proprii ochi.
7. Oricât de multe sudori ai pune ĩn educaţia lor,ĩn bunele maniere,ei oricum  o sã se certe,o sã se bruscheze,o sã se loveascã.
....şi-or sã fie din nou cei mai buni prieteni dupã 3 minute. Ĩnainte mã lua cu spume la gurã agresivitatea dintre ei,ce le lipseşte de se lovesc,mã gândeam. Da!!! trebuie sã continuãm sã le explicãm ce şi cum,dar trebuie sã ĩnţelegem cã ĩn noi toţi existã acest instinct de supravieţuire. Ei l-au descoperit şi-l ĩncearcã sub  diferite forme. Asta nu ïnseamnã cã fac ceva din reavoinţã. Ei ĩnvaţã sã-l mânuiascã.
8. Nu te supãra pe ei cã nu se joacã cu alţi copii. Ei şi-au format o lume a lor şi singuri vor hotãrĩ când ĩşi vor lãsa spre cucerire teritoriul.
Cât mi-am dorit sã se joace cu copiii,sã se dea cu ei ĩn tobogan,sã se joace ĩn nisip. Ei preferau sã se dea ĩn tobogan când nu erau acolo copii. Când aveam oaspeţi,ei se jucau ĩntr-o camerã,fãrã sã atragã atenţia la ceilalţi copii. Cãnd am renunţat la ideea de socializare,atunci au ĩnceput sã se deschidã spre ea.
                   Sursa: pixabay
9. O singurã explicaţie nu ajunge pentru amândoi. Pregãteşte-te sã dai acelaşi rãspuns de douã ori,sã fii cal de douã ori,sã faci fix aceeaşi faţã de douã ori,...dar fii foarte atentã,aşteaptã şi al doilea sã te ĩntrebe,sã-ţi cearã,sã-ţi spunã,chiar dacã tu ştii ce vrea sã-ţi zicã. Lasã-i  sã-şi formuleze cerinţele,dupã asta vine rolul tãu!
10. La sfârşit vreau sã te felicit,sã-ţi spun cã eşti o mamã bunã,o mamã curajoasã,o mamã iubitoare. Nu te lãsa copleşitã de vinã,pentru cã o sã greşeşti atâta timp cât o sã evoluezi,gândeşte-te mai bine la soluţii. Nu te lãsa cuceritã de ideea de a fi tot timpul curat,mai bine odihneşte-te un pic. 
Depinde mult de tine cât de fericitã o sã fie familia ta. 
Fã alegerile cu inima!!!

P.S. Ar mai fi multe de spus,cred cã aş mai putea scrie un decalog,dar astea sunt unele dintre cele mai importante lecţii cu care mã confrunt şi pe care ĩncerc sã le fac rutinã.
Cu mâna pe inimã vã spun,din tot ce vãd,e mult mai uşor sã creşti doi copii deodatã,decât pe rând.
Ne aşteaptã un drum lung,pe alocuri greu,dar de cele mai multe ori va fi aşa cum vrem noi,cum simţim.
Mult succes!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții