Pe copii ĩi doare ignoranţa noastrã!

     Spãl vasele ĩn bucãtãrie. E ora de culcare. Copiii sunt ĩn camerã cu tatãl lor. I-am lãsat citind.
     Dupã un timp,un bãieţel ĩncepe sã plângã. Eu continui sã spãl vasele,cã doar nu le-oi lãsa pe mâine,mã gândesc. El plânge ĩn continuare. Ĩnchid apa la robinet şi fix atunci ĩl aud pe soţul meu cã-i spune " hai culcã-te". El plânge mai departe.
 Am lãsat vasele. M-am dus şi mi-am luat copilul ĩn braţe. I-am pupat de 3 ori picioruşul,unde s-a lovit. Ĩl ţineam ĩn braţe şi-i ştergeam lacrimile de pe ochişorii dornici de somn. Ĩi spun "te-ai lovit la picior şi te doare" ,el plânge "daaa".
                     Sursa foto: pixabay
Ĩl pun pe pat. Nu mai plânge. Se ĩncepe cearta,cine doarme cu mama. Le-am spus cã eu o sã mã aşez pe cãluţ,astfel o sã fiu aproape de amândoi.
Cum stau eu aşezatã pe cãluţ,mã gândesc. Oare ce-o sã facã acest copil dacã taicã-su nu reacţioneazã la plânsul lui,iar maicã-sa are grija vaselor? O sã plângã pânã o sã se linişteascã singur.
Mã trec fiori reci.
 Cum o sã ĩnveţe un copil sã vinã la pãrinţi cãnd o sã-i fie greu,dacã el ştie cã nu e primit acolo? El ştie cã mama e ocupatã,iar tata crede cã manipuleazã prin plâns...
O sã creascã,o sã ĩntâmpine greutãţi,o sã-l doarã...

      Lasã blidele alea,du-te la copil,spune-i cã eşti lângã el,ia-l ĩn braţe....
Când ĩi va fi greu,va şti cã nu e singur!
Va veni la tine ori de câte ori va avea o problemã!
Lasã blidele alea şi primeşte-l ìn braţele tale.
Nu-l lãsa sã gãseascã alinare ĩn altceva...
Nu-l lãsa sã creadã cã nu existã sau cã nu meritã alinare maternã!!!
     Omului tãu explicã-i (ĩncã o datã) cã plânsul nu e manipulare,ci e un strigãt de ajutor,care poate vine dintr-un pahar prea plin cu tristeţi şi neatenţie.

P.S. am spãlat blidele astãzi pe la amiazã şi erau toate ĩntregi,nu s-au spart de ciudã cã-s murdare!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții