Nu ne-am nãscut judecãtori,ne-am nãscut Oameni!!!

N-am fost niciodatã guralivã,arogantã sau tare vorbãreaţã. Mã rog,cu unele excepţii ìn care eram condusã de nervi. Dar mama oricum ne spunea ĩntotdeauna " tãcerea e ca mierea "; " tãcerea e de aur "; " cine tace,bine face ". Śi ĩn ścoalã tot timpul am fost ĩnconjuraţi de proverbe,pe care la ĩnceput le spuneam pe de rost,apoi,peste ani,le spuneam cu un sens ĩnţeles.
Mi-am dat seama cã mama śi celelalte mame din sistemul educativ nu ne ĩnvãţau sã tãcem,sã nu ne spunem pãrerea,sã rãbdãm aroganţa altora,sã nu ne facem nicidecum prieteni noi,pentru a nu schimba " pasãrea din palmã " śi tot aśa mai departe. Ele ne ĩnvãţau Omenia!!! Atunci vedeam peste tot Omenia asta, prin bineţe,prin politeţe,prin tãcere,prin vecini zâmbitori,prin profesori adevãraţi,prin medici devotaţi,prin copiii ascultãtori śi Ascultaţi.
De ce zic atunci???
Pentru cã,din pãcate,acum nu prea avem de unde ĩnvãţa omenia. Acum ea śi ĩn noi a dispãrut. Parcã nici n-au fost timpuri când nu ieśeam din cuvânt pãrinţilor,sau când ne ĩnrośeam ĩn 2 secunde când vedeam la televizor un decolteu gol, parcã nici n-am fost noi cei care mergeam la bunici śi bãteam rãsãrita de rând cu ei,parcã nici n-am fost noi aceia care credeau cã rãzboiul e o joacã...
Acum sunt uneori arogantã,guralivã, da de ce ma rog "tãcerea e ca mierea ", dacã am fost insultatã. Trebuie neapãrat sã insult śi eu,indiferent de vãrsta interlocutorului.De ce sã-mi pese de "pasãrea din palmã", dacã nu mai costã nimic prieteniile de suflet,le-am inlocuit cu cele " pe interese".
Da de ce sã nu judec alţi oameni,care ĩncearcã sã schimbe ceva,din fotoliul meu comod? Da de ce sã-i zâmbesc vecinei mele ĩn vârstã când pot doar sã spun despre ea "suka"!!!
??????? Avem nevoie de omenie,de tãcere cã prea multe debitãm,de politeţe śi bunãtate.
Avem nevoie sã fim altfel!!!
Avem voie sã fim Oameni!!!
Nimeni nu ne-a luat Omenia,am schimbat-o noi pe " 2 perje uscate", am renunţat la ea ĩn favoarea agresivitãţii,care trebuia sã rãmânã doar un cuvânt!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții