Copiii noștri sunt salvarea noastră!

Orice scop atins este o realizare,orice facem cu dăruire este o victorie, o victorie a noastră, care ne face mai buni, mai frumoși și mai încrezuți.
Noi suntem obișnuiți să clasificăm realizările în mici și mari, cu toate că o REALIZARE este deja ceva mare, ce înseamnă realizări mici? toate realizările sunt frumoase, sunt mărețe indiferent de cât de ușor sau greu am ajuns la final, indiferent dacă realizările noastre s-au format în timp scurt sau într-o perioadă mai lungă de timp, toate sunt realizările noastre cu care ne mândrim, sau cel puțin ar trebui s-o facem.
De când am devenit mamă, văd lumea cu alți ochi și clasific oamenii după alte criterii, învăț să trăiesc din emoții și cultiv cu sârguință răbdarea, care atât de mult îmi lipsea înainte! E fascinantă metamorfoza mea interioară datorată maternității, în fiecare zi învăț ceva nou, în fiecare zi găsesc noi posibilități de a fi mai puternică, mai energică, în fiecare zi cresc împreună cu copiii mei.
În fiecare zi bifez noi realizări, nu neg îs fundamentate pe amestecuri din oboseală și dorința de a merge mai departe, stres cu liniștea interioară, iritație cu iubire, dorința de a descoperi cu experiența, nevoia de liniște cu frica de singurătate și o mulțime de emoții pozitive, de zâmbete care-mi ajung la inimă, priviri cre-mi transmit iubire, fapte care mă copilăresc.
Zâmbetele, hohotele de râs, tandrețea, gesturile de "caritate', sociabilitatea, emoțiile care le transmit copiii noștri, toate sunt realizările noastre, în special a mamelor, realizări care clădesc în copiii noștri încrederea și bunătatea. E o cale lungă, dar se merită, ni se întoarce însutit, o cale unde la fiecare pas ne așteaptă o victorie, triumful răbdării și iubirii noastre. Asta mă stimulează să merg înainte, să pășesc victorios peste nervi și jeluirile de neîmplinirea somnului.
Eu când îmi văd copiii veseli, când vâd cum transmit viață jucăriilor, când casa noastră e plină de voie bună, de iubire, atunci mă opresc din griji și mă gândesc, ba chiar rostesc: " doamne fie-așa mereu, iar acest mereu fie luuuung, fără sfârșit".
Fiecare mamă cred că mă înțelege și e de acord că doar copiii ne schimbă enorm, ne schimbă spre bine. suntem mărețe moral și sufletește și dispare ideea  că o pereche de pantofi noi sau o rochie "de firma"ne face femei. Femei împlinite ne fac copiii noștri, niște omuleți mici ne transformă fenomenal prin puterea lor nemărginită.
Eu devin mai bună cu fiecare zi care trece, devin mai mamă după fiecare primblare la terenul de joacă, după fiecare ieșire în oraș, cu fiecare articol citit despre copii, devin mai blândă după fiecare lacrimă vărsată de alți copii, nevinovați și atât de nefericiți.
Eu devin mamă cu fiecare secundă și dacă la început băgam cu sila schimbarea în cap, acum acea schimbare m-a binecuvântat și mă însoțește mereu, chiar dacă și acum îmi spun că până la apariția copiilor mei, nu am crezut că pot să-mi ies atât de repede din fire, nici nu mi-a trecut vreodată prin cap cât de ușor mă pot consuma.
Mă uit în urmă și pe alocuri aș mai adăuga culori, dar ireversibilitatea timpului mă-ndrumă să colorez intens prezentul, iar acelor momente slab colorate să le spun mulțumesc pentru că ele mă schimbă și mă fac să conștientizez multe, multe lucuri. Deaceea eu sunt oarecum recunoscătoare furiei mele, oboselii, gândurilor negative pentru că ele, după desele dialoguri cu rațiunea și inima mea m-au stimulat să fiu mai bună și sunt mai bună și mai mamă!  Aceste emoții negative mi-au fost lecții de cumpănă și au adus rezultate uimitoare rolului meu de mamă.
Aceste emoții negative și acum mai vin în ospeție și le primesc cu înțelepciune, nu ascund, se-ntâmplă uneori să le-ntâmpin cu aceeași stare caracteristică lor, dar de fiecare dată se întorc mai rar și mă găsesc pe mine mai puternică, mai pregătită, mai mamă ca ieri.
Când plâng, mi-o aduc aminte pe bunica, care mi-a spus că atunci când copiii plâng, ei cresc; când se bat între ei soâul meu spune că li se dezvoltă simțul apărării, așa că le permit totul până-n anumite limite.
Sănătate tuturor copiilor, un copil sănătos deja este un copil ascultător și lasă-i să scoată pământul din ghiveciurile cu flori, nu-mi pare rău de paharul stricat ieri, nu țin mai mult la covorul pe care au făcut pipi, mai importantă mi-e sănătatea lor! De la mine multă, multă sănătate vouă și copiilor noștri, care apar ca o binecuvântare în viața noastră și ne învață să trăim intens, cu dăruire, să ne bucurăm de lucrurile simple, să mulțumim pentru fiecare zi nouă.
P.S. Eu felicit mămicile care sunt MAME din start, a căror înțelepciune nu necesită șlefuire!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții