Război și pace / Lev Tolstoi

 Am terminat de citit primul volum. Am citit lin, am savurat fiecare cuvânt, fiecare sens, am recitit și am subliniat. Ceea ce am subliniat am mai recitit o dată în limba lui Tolstoi. Țin să menționez că această ediție de la Art are o traducere foarte foarte bună, identică cu originalul. E de datoria mea să menționez munca titanică a celor doi traducători - Ion Frunzetti și Nicolae Parocescu!💜📖


E imposibil să spun despre ce e această carte precum e la fel de imposibil să spun despre ce e viața. Ar fi o definiție la care se adaugă în fiecare zi ceva nou. Această carte e însăși viața, cu un trecut care ne ține în mrejele sale, cu un prezent pe care-l dăruim trecutului, viitorului sau unor idealuri iluzorii, cu un viitor incert. 

Ce este viața? Care este frumusețea ei, dar, mai ales, care e sensul ei? Pentru fiecare dintre noi vine o zi în care vedem pentru prima dată imensitatea cerului, de parcă toate se opresc în loc, de parcă în locul zgomotului de fiecare zi răsună ecoul unei liniști, de parcă noi înșine facem parte din această imensitate. Pentru că atunci sufletul nostru are această înălțime. Cei mai mulți refuză să vadă această înălțime, dar cei puțini nu vor mai fi, poate, la fel, niciodată. 

Există la un moment dat în carte niște cuvinte spuse în treacăt de personajul Denisov lui Nicolae Rostov: "Vezi, dragul meu prieten, zise el, atâta vreme cât nu iubim, suntem ca și adormiți... Suntem copiii țărânei..., dar în inima noastră încolțește iubirea și suntem deodată zei, suntem curați, ca în ziua dintâi a creației..."



Tolstoi îmi șlefuiește ființa mea interioară, mă schimbă și mi-ar fi greu să ajung la înălțimea pe care a atins-o acest scriitor, dar îndrăznesc să afirm că sufletul unui om poate fi curat, vindecat - prin iubire și credință! Vom fi încercați de îndoială și strălucirea lucrurilor frumoase, de iluzii și împliniri exterioare, dar vom avea întotdeauna în noi acel cer imens, vom avea iubirea și credința deasupra tuturor acoperișurilor negre și a străzilor murdare. 


Să scrii astfel înseamnă să fii om, mai presus de toate. O carte care te schimbă și-ți dăruiește eternitatea!


Comentarii

  1. Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții