Levin / Lev Tolstoi

 Citesc volumul 2 al cărții Război și pace (o să tot scriu despre Tolstoi 😉) și sunt acolo unde Pierre, un personaj care are mult Lev Nikolaevici în el, după ce a văzut cu proprii ochi bătălia de la Borodino , se gândește la curajul și simplitatea soldaților. Aceste pagini m-au dus cu gândul la Anna Karenina, mai precis la Levin. În săptămâna Anna Karenina mi-am dorit să fac o postare despre Levin, n-am apucat atunci așa încât acum, natural, vine această dedicație. 

Levin, poate că știți, este un personaj autobiografic, în rusă i se spune Liovin, așa cum Lev este varianta oficială a lui Liova (așa îl numeau familia și prietenii pe scriitor). Mi-a plăcut Levin în totalitate, dar sunt 3 scene care m-au marcat - nașterea lui Kitty, ultima scenă a cărții și mai mult decât orice momentul cositului! Ilustrația prezintă acest moment, iar priveliștea ilustrației este câmpul din Iasnaia Poliana. Autorul ilustrației este Oreste Vereisky. 




Într-un conflict cu gândurile sale, cu sine însuși, într-o perioadă zbuciumată, de înstrăinare, Levin își caută pacea sufletească în natură. În ciuda ironiei fratelui său, Levin se duce la cosit împreună cu țăranii. Obsedat de greutatea gândurilor neclare, de amărăciunea distanțării de femeia pe care o iubește și respins de ea, Levin ține coasa în mâini de parcă și-ar ține propria viață. Obosește, simte că-l las puterile, dar se încăpățânează să țină rândul cu ceilalți. Munca începe să-l răsplătească și-l binecuvântează. Acele momente când Levin uită ce face și ce gândește mi se par încântătoare. Revine din nou la gândurile sale, simte oboseala, simte că e cât pe ce să cedeze, dar munca îl binecuvântează iar și din nou uită de sine, de ceilalți, nu e decât iarba și coasa. Nu e decât pacea și liniștea sufletească! 

Vor fi din nou și oboseala, și gândurile grele, dar odată ce descoperim acea liniște lăuntrică, ne ridicăm deasupra tuturor nefericirilor noastre!


Eu am privit de câteva ori filmul rusesc din 1967, un film deosebit, care păstrează limbajul lui Tolstoi; acest moment al cositului este redat superb. Dimineața devreme, Iasnaia Poliana, ceața, rândurile de oameni, sunetul coasei umple sufletul de bucurie! Desăvârșit!


#levtolstoi

Comentarii

  1. Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții