Ne-nsănătoşim îmbolnăvindu-ne!

Am alergat prin ploaie cu picioarele goale, am lins țurțuri de gheață, am mâncat zăpadă, am băut apă rece, am mincat smoală, zamască cu o plăcere nebună, am mincat mere, pere, prune, piersici, struguri verzi şi nespălate...m-am scăldat în iaz unde se scăldau vacile, gâştele sau caii...am băut lapte crud...am băut câte-un pic de vin rosu împotriva radiației, iar iarna câte-oleacă de izvar împotriva virozelor şi nu mi-a fost nimic, chiar dimpotrivă eram mai sănătoasă.
Am răcit şi noi,ca toți copiii, dar eram tratate băbeşte. Eram răguşite-gata!aveam un ciorap în jurul gâtului plin cu cartofi răzuiți, încălziți pe tigaie; tuşeam- țineam fața la aburi; picioarele ne erau frecționate bine cu troinoi şi oțet, pe spate avem gărăşele. Atât!!! Şi peste 2 zile eram din nou în banca şcolii, sănătoasă tun!
Ştiți ce a făcut mama mea când sora mea mai mică a făcut pneumonie pe ambele părți? A mers la doctor. De acolo au trimis-o la spital. Când mama a văzut că fetița ei de 4 luni era injectată în cap, a mers acasă, cu tot cu pacientă. A strâns bălegar de cal, iertată fiindu-mi adresarea directă, l-a încălzit şi l-a pus la piept. În câteva zile, conform aceluiaşi tratament, sora mea era sănătoasă tun.
Am băut ceaiuri din plante strânse de mama, stăteam cu picioarele în apă aproape uncrop, eram din cap până-n picioare parfumate cu troinoi şi ieşeam din iarnă fără certificate medicale.
Mama stătea în rând la farmacie dupa vată, bint, suzete, garşişnişi...toți cumpărau una ş-aceeaşi...  Farmacia lucra pâna la ora 17. Nimenu nu umbla disperat după orele 17.00 să găsească vreo farmacie deschisă.
Şi dacă ajungeam totuşi la policlinică ştiți ce era scris la tratament? " clătituri cu sodă / abundent lichide!"
Acum? Acum ...e jale şi e jale mare. Nici nu mai scriu nimic, doar mai copiez o dată titlul " ne-nsănătoşim îmbolnăvindu-ne ".

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții