Educaţia ìncepe cu mine!!!

"Dã bunã ziua!", " spune la revedere!", "" dã-i jucãria!", "ìmparte cu toţi portocala!", " spune mulţumesc!", "vino la mine Acum!".
Toate aceste Comenzi le impunem copiilor nośtri ìn scopul de a-i educa,de a-i socializa. Am dat śi eu comenzi,recunosc cã mai dau śi acum uneori,dar ce am ìnvãţat mi-a bulversat total " metoda de socializare". Comenzile nu fac parte din procesul de educaţie. A comanda ìnseamnã a impune,or noi ne dorim copiii din care sã curgã bunãtatea śi iubirea,nu sã le fie tot timpul suflatã,asemenea actorilor de cãtre sufleuri a frazelor uitate.
Mi-am zis cã e de ajuns sã spun eu buna ziua,sã-mi iau eu rãmas bun,sã zâmbesc cât mai mult,sã-mpart complimente śi portocale śi neapãrat peste un timp vor face la fel copiii mei. Noi,pãrinţii,suntem cele mai influente tipare despre cum vor arãta copiii nośtri mâine śi important este sã le cultiv frumuseţea sufletului,nu cea materialã.
Nu cred cã i-aś putea educa pe ei fãrã sã mã educ ìn primul rând pe mine,cine sunt ei astãzi,cine vor fi ei mâine e suma gesturilir,cuvintelor,faptelor mele.
Faptul cã vãd ìntre ei generozitate,grijã,iubire,empatie ìmi dã forţã sã-mi doresc sã cresc mai mult,sã-mi cultiv frumuseţea sufletului śi sã cred cã la fel vor fi śi ei!!! E un ìnceput de drum plin de experienţe,de cãderi śi de ridicãri,dar e.un drum pe care l-am ales cu sufletul,un drum care duce la cea mai bunã versiune a mea ca mamã!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții