Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

        Există oameni care apar în viețile noastre fix ca un curcubeu după ploaie. Aduc cu ei multă căldură, multe emoții pozitive, multă liniște sufletească.
     Așa o văd și o simt pe Aurica Cordineanu, originară din raionul Telenești, o femeie care zâmbește destinului, care e împăcată cu sine și care crede în bine și zâmbet.

    Mai păstram încă certitudinea că vedetele sunt oarecum mândre, arogante, pe un piedestal de cristal. Aurica Cordineanu mi-a spulberat toate îndoielile mele. În spatele unui om al scenei se află în primul rând multă munca, dedicație și iubire, pentru sine, pentru specatatori. Emoția revederii spectatorilor este mereu la fel de intensă și trăită cu multă dedicație.
      Aurica Cordineanu este ca pâinea caldă a mamei, transmite o energie minunată, care te liniștește și te înaripează să crezi că totul va fi bine, chiar dac-afară plouă.
     Sunt atât de fericită că am creat acest proiect, datorită căruia descoper atâția oameni frumoși din Telenești, oameni cu sufletul deschis, oameni simpli, oameni sinceri și oameni care nu-și uită baștina sau nucul din ograda în care au crescut.
    A venit timpul să ne cunoaștem eroii, să-i ascultăm, să-i privim în ochi și să le mulțumim pentru seninătate.
     Aurica Cordineanu are o poveste minunată de viață, presărată cu tragedii, cu suferință, dar și cu multe împliniri și bucurii. Ea este pur și simplu bucuroasă că trăiește, că se poate bucura de razele soarelui, de zâmbetul copilului său. Cât de puțin are nevoie omul ca să fie fericit!
     Aveți mai jos un interviu cu o femeie frumoasă, cu o femeie simplă, cu o mamă iubitoare, un interviu cât o poveste de viață.
     Aurica Cordineanu este mândria noastră în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"
]   Vă mulțumesc din tot sufletul pentru liniștea pe care-am simțit-o din partea dumneavoastră, ne mândrim și vă urăm multe succese și împliniri. Să ne trăiți și să fiți sănătoasă!

]     1.     Cum a început cariera muzicală?
Când eram mică îmi doream să devin dansatoare, apoi actriță, cu toate că aveam frică de microfon. Am mers totuși în întâmpinarea visurilor mele și am absolvit Institutul de Stat al Artelor, Regie, Actorie.
 Un an de zile am fost actriță la teatrul "Ion Creangă", apoi doi ani am activat la teatrul din Ploiești, România. 
M-am întors acasă și am încercat să facem un duet cu fratele Valeriu pentru emisiunea "De la 5 la 10". A fost prima ieșire pe scena muzicală, după care încă una și încă una. A început a se învârti roata încetul cu încetul.

  2.     Mai țineți minte cum a fost prima ieșire pe scenă?
Prima ieșire în public a fost un eșec total și azi îmi e rușine când îmi amintesc. Am avut o piesă solo, a fost prima dată când am ieșit singură pe scenă,  în cadrul unui concert al formației Colinda, condusă de regretatul Mircea Guțu.
De emoții am uitat cuvintele, iar fratele meu s-a apropiat de microfon și a cântat câteva rânduri. Abia la refren am început să cânt și eu.Și acum țin minte primul meu cântec "Florile", pe versurile Veronicăi Micle, iar muzica Valeriu Cordineanu. Da, așa a fost, mult timp după asta nu îndrăzneam să iau microfonul în mână.

  3.     Eu țin minte o perioadă când frații Cordineanu erau peste tot, televizor, interviu, concerte, ziare. Ce a însemnat pentru dumneavoastră acea perioadă de glorie?
Perioada de glorie a fost frumoasă, mă recunoșteau peste tot , primeam flori și pe stradă, amintiri frumoase , dar viața merge înainte ,noi permitem și celor tinerei să iasă în scenă.  A urmat o pauză, m-am căsătorit , am devenit mamă!  

Mă  mândresc cu feciorul meu  Paul, care studiază la Liceul Academiei de Științe. Doresc ca copilul meu sa aibă nu doar facultate dar in primul rand „Bunul simț de Om”. Mulțumesc lui Dumnezeu că îl văd zâmbind în fiercare dimineață, îi raspund la fel și sunt sigură  că vom avea o zi minunată, chiar dacă afară plouă…
Viața e plină de probleme, dar important e să descrețim fruntea, să zâmbim  chiar daca unii ne privesc deochiat, și să prețuim fiecare zi!  Cu anii am învățat ce  este cu adevărat important  in viata mea!!! Persoanelor dragi mie încerc să le fac mici bucurii și atunci mă simt fericită, împlinită. Mă strădui să nu treacă nici o zi fără acest lucru.
Tot ce s-a  întâmplat  în viața mea atunci erau lucruri importante, dar când le pui pe cântar alegi ce este semnificativ pentru  momentul prezent !
Totuși, dintotdeauna am dus dorul scenei...

4.     Cine este Aurica Cordineanu dincolo de imagine publică?
Vin dintr-o familie din satul Chițcanii  Vechi, raionul  Telenești. Tata a fost conducator de fanfară,a decedat pe cind aveam 8 ani. Mama a rămas cu noi ,5 copii ,4 surori si un frate. Am știut ce e greul ,nu eram alintati.
 Acum 3 ani a decedat sora mai mare, iar peste un an și jumătate s-a dus mama...a fost cea mai dură lovitura pentru noi, nu-mi ardea de muzica ...Mama a decedat in mâinile mele si ale  surorii mele, nici nu înțelegeam că moare.
Le simt prezența în tot ce fac… Știu, de acolo de sus au grijă de noi… Ne lipsesc atât de mult. Dumnezeu sa le ierte si sa le odihneasca.
Uneori pregătesc mămăliguța cu friptură, cu mojdei sau cu pește, și cu nostalgie ne amintim despre casa parintesca, cum ne așezam la o masă rotundă, afară, sub un copac, noi toți, 4 surori și un frate, cu mama in mijloc, și azi îmi răsuna în urechi povața mamei “la masa nu se vorbeste”.
În ultimul timp confecționez coliere, brățări, cercei din biser, pietre. Realizez cu sufletul aprins orice lucrare brodată manual pentru costumele mele de scenă, uneori pana la 4-5 dimineața, atunci cand imi vine inspirația. La comanda nu fac(nu-mi ajunge răbdare), dăruiesc din lucrările mele persoanelor dragi.

Inima noastră este plina de sentimente care ne epuizează. Nu simt vârsta biologică pe care o am. Avem și noi secretele noastre. Depun mult efort pentru a mă menține în formă, pentru a nu-mi dezamăgi spectatorul cu prezența în scenă. Diete, zile de detoxifiere, kango jumps, miostimulare, nu e ușor, însă trebuie să lupți pentru ceea ce îți dorești cu adevărat. 
Nu trebuie sa te lași să te supere cineva, zâmbește-i sau răspunde-i cu o glumă (e cea mai buna arma). Fiecare dintre noi avem vise neâmplinite, încerc (cu greutate) să nu mă abat din drum. Spun mereu ceea ce gândesc, visez, lupt, încerc să realizez ceea ce nu mi-a reușit până acum. Pentru a-mi păstra tinerețea în fiecare dimineață beau o cană cu apă, puțină  miere si suc de lămâie, și abia după asta mult așteptata cafea de dimineață.

 5.     Cum vă alegeți vestimentația scenică?
 Ținutele pe care le purtăm trebuie să ne reprezinte și să ne ajute să le transmitem celorlalți un mesaj despre noi, înainte de a avea ocazia să le vorbim.
Când vine vorba de vestimentație, îmi place la nebunie să inventez ceva deosebit, îmi aleg singură piesele pe care le port. Am o prietenă foarte bună care are propriul atelier și care de fiecare dată îmi îndeplinește toate mofturile. Și îi mulțumesc mult pentru asta.
La nebunie îmi place culoarea bleumarin, o pot scoate din anonimat cu o pereche de pantofi într-o culoare îndrăzneață sau cu niște cercei. Iubesc tocurile foarte înalte și uneori mi se mai întâmplă câte ceva haios. La o filmare-concert la Palatul Feroviarilor, scena era așternută cu covor și nu se vedea o adâncitură din podea, fiind cu tocuri foarte înalte, am căzut, dar sala m-a susținut. În acel moment mă gândeam cum de nu mi-am fracturat piciorul, cu toate că m-a durut câteva zile.
 Chiar dacă mi se întâmplă astfel de accidente, nu am renunțat la tocuri.



6.     Ce face acum artista Aurica Cordineanu?

Avem piese noi, doar că mai greu e cu Televiziunea. Nu am refuzat niciodată atunci cand am fost invitați. Valeriu lucreaza mai mult in studiou. Cu greu îl scot de acolo. Avem  și  concerte, doar că ne-am dori să fim invitați în concertele mari ce au loc in PMAN. Dacă ar fi patru concerte săptămânal, nu ne-am jelui cuiva…


Concerte ce trec in jocuri, hramuri, zile de naștere și nunți, cumătrii – este lucrul la care ținem mult și prețuim fiecare prestație . Găsim peste tot același spectator cu inima deschisă. 

Se preconizează plecarea la TV Galați – Romania, pentru a filma 7-8 piese noi. Mulțumim Doamnei Maria Sfat pentru invitație. Este pentru a 2 oară plecarea la Galați la Televiziunea locală.
În timpul apropiat vom avea un concert in nordul țării, la Briceni. Avem in repertoriu peste 10 cântece noi și aparte și in duet cu fratele Valeriu. Sperăm în timpul apropiat să aveți posibilitatea să le urmariți și la posturile de TV Moldova.
În amintirea mamei  a fost scrisă piesa Mama” pe versurile lui  Marin Bunget , România.

 Piese noi – Destăinuire, Ploaia, Mama, Stropul de ploaie, Fără de noi, Viață viață, Doar pentru tine, Dorul și altele.

Ultimul timp lucrăm in colaborare cu textierii Maxim Buimistru, Ianoș Țurcanu.

7.     Ce mesaj aveți pentru toate femeile care citesc acest interviu?
Doresc tuturor femeilor să aibă încredere în ele și să fie sigure de puterile lor.Să rămâneți întotdeauna grațioase și să pășiți cu încredere în ziua de mâine.
... Ce secret avem noi ,femeile ,după o anumita vârstă? este simplu,noi nu mai căutăm,nu mai luptăm,ci pur si simplu trăim și ne bucurăm de fiecara clipă a vieții!Și eu sunt încrezută în sine,sunt liniștită că m-am regăsit și știu că totul va fi bine! Vă doresc să simțiți același lucru, pentru că însăși clipa care trece, de care ne bucurăm este cea mai importantă!
Multă sănătate tuturor, emoții pozitive, aveți grijă de cei dragi, prețuiți clipa alături de părinți. Să aveți parte de fericire și vă așteptăm cu drag la concertele noastre.

sursa foto: arhiva personala a interpretei / muzica youtube

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Cele mai importante întâlniri ale vieții