Ne mândrim cu artistul Constantin Botezat ĩn cadrul proiectului " Teleneşti,ĩţi ducem faima!"

     Dupã cum v-am promis data trecutã,astãzi,ĩn cadrul proiectului " Teleneşti,ĩţi ducem faima!",avem un invitat talentat,curajos şi ambiţios!
     Este vorba despre pictorul Constantin Botezat,originar din orãşelul Teleneşti,cãruia ţin sã-i mulţumesc ĩncã o datã pentru minunata colaborare!

Prin muncã şi prin ambiţie,tânãrul artist a ajuns sã fie cunoscut atât ĩn Europa cât şi ĩn Statele Unite ale Americii. Operele sale au ĩncântat ochii iubitorilor de artã din Republica Moldova,România,Belgia,Franţa,Polonia,Italia şi SUA.
Constantin Botezat este artist reprezentant de cãtre galeria de artã Iaga Contemporary Art din Transilvania,Cluj-Napoca. O galerie unde se ĩmbinã visul cu frumosul şi se creazã o realitate culturalã ineditã prin opere de artã contemporanã.
     Oamenii şi cãlãtoriile sunt adevãrate surse de inspiraţie pentru Constantin. Fãrã nicio reticenţã,afirm despre Constantin Botezat cã este o lecţie de curaj pentru noi toţi,o lecţie care demonstreazã cã prin muncã,visurile noastre se ancoreazã ĩn realitate.
V invit sã-l (re)cunoaştem ĩmpreunã pe tânãrul pictor Constantin Botezat ĩn interviul de mai jos. Tot aici vã las sã vã delectaţi privirea cu nişte lucrãri superbe!!!
1. Când ţi-ai dat seama cã pictura este harul tãu?
     Probabil ĩn copilãrie am ĩnţeles cã prin intermediul picturii ĩmi pot exprima gândurile şi mã bucur cã m-am determinat sã merg pe acest drum şi pictura ĩntre timp a devenit mai mult decât o pasiune.A devenit un mod de viaţã.

2. Cât de mult conteazã susţinerea familiei?
      Este foarte important atunci când cei din jurul tãu te susţin ĩn ceea ce faci şi sunt enorm de recunoscãtor familiei şi prietenilor mei minunaţi care mã motiveazã sã creez lucruri frumoase ĩn viaţa mea şi ĩn vieţile oamenilor din jurul meu.
3.Cine este eroul tãu ĩn lumea picturii?
     E greu de zis deoarece toţi reprezintã un exemplu de la care aş prelua foarte multe lucruru utile,dar o admiraţie aparte o am pentru pictorul român Nicolae Grigorescu (n.r. 1838-1907,este primul dintre fondatorii picturii române moderne).
4. Care este lucrarea ta preferatã?
    O atenţie sporitã am acordat-o lucrãrii " Pe urmele lui Van Eyck",pe care am realizat-o acum 2 ani şi cred cã aceastã lucrare mã reprezintã foarte mult. Din acest motiv,e una din preferatele mele.

5. Presupun cã pictorii vãd ĩn oameni mai multã emoţie decât aratã ei. E fascinant cum redaţi emoţia.
     Toatã lumea emanã o energie şi transmite o emoţie celor din jur,fie ea pozitivã sau negativã,dar cu siguranţã are un impact asupra noastrã. Iar ĩn urma acesteia,conştientizezi ce fel de gânduri are acea persoanã.
6. Emoţiile au naţionalitate?
     Emoţiile sunt mai libere decât noi ĩnşine,deoarece ele nu sunt divizate dupã naţionalitate,religie,rasã,limbã sau alte criterii.
7. Dacã nu ai fi valorificat,ai continua sã pictezi?
     Cu siguranţã,pentru cã fac acest lucru pentru suflet şi pentru a-mi exprima sinele!

8. Care este cel mai mare vis al tãu?
      Ĩmi doresc foarte mult sã colaborez cu cât mai multe galerii internaţionale,sã organizez ĩn continuare evenimente de artã atât ĩn Europa cât şi ĩn SUA,şi sã reuşesc sã am un impact pozitiv asupra oamenilor din jurul meu.
9. Cum ai reuşit sã organizezi expoziţia din SUA?
       Toatã aceastã experienţã a ĩnceput datoritã dorinţei mele de a organiza câteva evenimente peste ocean şi având aceastã oportunitate de a merge ĩn State,am fost extrem de motivat de a crea o serie de portrete academice pe care le-am expus ĩn cadrul a 3 expoziţii.
Prima expoziţie a avut loc ĩn oraşul Salt Lake,UT,cea de-a doua la Hollywood,CA şi a treia ĩn centrul oraşului Los Angeles.
Şi am reuşit sã ajung ĩn State şi sã organizez aceste evenimente datoritã motivaţiei şi susţinerii bunilor mei prieteni Carson Mcallister şi Jacob Johnson,cãrora le sunt enorm de recunoscãtor pentru tot ceea ce fac ĩn continuare pentru mine.

10. Când ĩţi aminteşti de Teleneşti,oraşul tãu natal,la ce te gândeşti?
        Familie.
11. Noi te aşteptãm cu drag la Teleneşti.
      Sper sã revin ĩntr-o zi şi sã organizez un eveniment frumos acolo. Ultima expoziţie a avut loc acum 3 ani la Muzeul Etnografic de Istorie.
12. 5 cuvinte despre tine.
      Visãtor,Ambiţios,Prietenos,Sociabil şi Ager.

13. Spre final,vin cu un exerciţiu. Sã zicem cã ai nimerit ĩntr-o peşterã labirinticã. Stãpâna acestei peşteri este o femeie frumoasã,doar cã pare nefericitã. Ca sã ieşi de acolo,trebuie sã-i desenezi ceva ca s-o uimeşti. Ce ai picta?
    Probabil ceea ce-i lipseşte cel mai mult,Iubirea!!!
14. Cum ar arãta iubirea pictatã?
       Aş reprezenta un cuplu care ĩşi manifestã iubirea şi respectul reciproc şi cred cã o inspiraţie aş avea din partea picturii lui Klimt(n.r. pictor austriac) "Sãrutul",care este una din preferatele mele.
15. Motto-ul tãu este...
       Totul este posibil ĩn vieţile noastre!!!
16. Ce mesaj le transmiţi tinerilor talentaţi,dar cãrora le lipseşte curajul şi ambiţia?
       Mi-aş dori ca tinerii sã-şi determine cât mai rapid scopurile şi sã nunceascã pentru ele,deoarece pas cu pas vor ajunge la rezultatul dorit!!!


                         * * *
  Pentru mine acest interviu este unul motivaţional,ĩţi mulţumesc Constantin. Sper sã molipseşti oamenii cu ĩncrederea cã visurile sunt realizabile. Mult succes şi felicitãri pentru tot ce ai reuşit sã faci. Noi ne mândrim!!!
P.S  Pe viitor ĩmi propun sã mai fac un interviu cu Constantin Botezat, e drept cã el ĩncã nu ştie😉,despre iubiri,cãlãtorii,emoţii,pentru cã am rãmas frapatã de cât de profund simte aspectele vieţii acest tânãr. Sper cã mã-nţeleg cu el!!!


 
   

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții