Calitatea mâncãrii este importantã,nu cantitatea!!!

Cam ãsta a fost clickul meu(titlul postãrii) ĩn aceastã searã,ĩn cadrul workshopului "Cum sã creez obiceiuri sãnãtoase ĩn alimentaţia copilului meu",organizat de Parents League Moldova.
Particip pentru a doua oarã la evenimentele marca Parents League Moldova şi rãmân impresionatã de atmosferã prietenoasã care pluteşte ĩn aer,de structura workshopului care ne permite sã ĩntrebãm orice ne apasã.
Invitata specialã din aceastã seara a fost nutriţionista Elena Ozun,o specialistã cu acreditare internaţionalã ĩn domeniu,care ne-a deschis (ochii) multe secrete din domeniul alimentaţiei sãnãtoase.
                  Sursa: parents league                                            moldova
Toatã povestea ĩncepe din momentul diversificãrii!!!
Diversificarea sau autodiversificarea ĩncepe cu legumele,nu cu bananele(fructele),existã risc sã-l deprindem pe cel mic cu dulcişorul😉,ş-apoi broccoli nu mai papã.
Pe mine mã ştiţi,cã eu cam tot ce ni se-ntâmplã pun pe seama emoţiei(biata de ea),uite cã nici mâncarea nu scapã de relaţia cu emoţia. Deaceea eu am fost de acord cu Elena Ozun când ea spune cã conteazã foarte mult ce simte mama când ĩşi hrãneşte copilul. Dacã-i dã un aliment care ei nu-i place,sunt şanse mari nici copilul sã nu-l mãnânce. Pentru cã mama cam aşa se gândeşte "fuu,ce gust oribil are,da trebu'dragu'mamei cã-i sãnãtos!".
Dacã,ìn schimb,mama ĩi dã un aliment care-i place şi ei,se naşte şansa sã pape şi copilul. Mama,foarte sincerã,spune sau se gândeşte " ce gustos,eu aş mânca numa'aşa". Şi-odatã cu linguriţa,copilul prinde şi emoţia mamei.
Sursa: pixabay

Alimentele benefice pentru dezvoltarea copilului sunt cele care conţin: proteine,lipide,carbohidraţi.
Proteine gãsim ĩn carne,ouã,peşte,legume cu frunze verzi,boboase,nuci,seminţe etc.
Carbohidraţii sunt de douã tipuri: simpli şi complecşi. Pâinea neagrã este un carbohidrat complex,ceea ce ĩnseamnã cã o felie de pâine neagrã ne dã mai multã energie decât o felie de pâine albã,care este un carbohidrat simplu. Diferenţa o face procesul de asimilare a carbohidraţilor de cãtre organismul nostru. Eu de exemplu n-am ştiut asta). Orezul lung sau pastele din grâu dur sunt tipuri de carbohidraţi complecşi.
Lipidele sau grãsimile sunt foarte esenţiale pentru dezvoltarea creierului. Uleiurile vegetale,peştele,seminţele,avocado etc. sunt surse necesare de lipide.
Apa este cel mai important aliment. Nu are rol doar de hidratare a organismului,dar şi digerã ĩn organism alimentele greu digerabile.
Vã dau  un pont de la Elena Ozun semnificativ ĩn alimentaţia copiilor: farfuria cu mâncare trebuie sã fie cât mai coloratã,cât mai mult verde,cât mai creativ aranjat!!!
                   Sursa: pixabay
    Fiecare copil are o personalitate proprie.El nu are neapãrat aceleaşi gusturi ca şi pãrinţii sãi. Dacã el astãzi refuzã un aliment,nu-l presa,ĩncearcã peste trei zile din nou,s-ar putea sã ai succes. S-ar putea sã nu ai. Nu trebuie sã luãm totul personal. Fiecare copil este diferit. Noi am creat un mare stres cu diversificarea şi ţinem cu dinţii sã mãnânce copilul tot ce-i dãm şi cât ĩi dãm. Riscãm sã-l ĩmbolnãvim emoţional de mâncare,sau foame. Nu toţi copiii sunt pregãtiţi la 6 luni sã ĩnceapã diversificarea. Aici este mare loc de doamna Rãbdare😉.
   S-au discutat mai multe aspecte,eu am fãcut un mic rezumat.
De ce am rãmas eu sã ţin cont e faptul cã un copil trebuie sã mãnânce calitativ,nu cantitativ. Trei linguri de terci sunt mai importante,mai calitative dacã vreţi,decât o farfurie de lapte cu cereale.
Ĩndemnul cel mai frumos care mi-a plãcut mie este sã mâncãm alimentele noastre autohtone. Frunze verzi,pomuşoare,zmeurã,coacãzã(care este un foarte bun antioxidant),quinoa,boboasele etc.
                   Sursa: pixabay
S-au discutat aspecte precum de ce refuzã copilul sã mãnânce şi unul din cele mai importante aspecte este cã noi nu acordãm o atenţie deosebitã cinei ĩn familie. O masã pe zi luatã ĩmpreunã face minuni ĩn alimentaţia de mai departe a copilului. Devine şi pentru el,viitorul adult,o culturã plãcutã.
Copilul imitã pãrintele. Deaceea,tu,cu o farfurie ĩn faţã de cartofi prãjiţi,n-o sã poţi convinge un copil(de cele mai multe ori) sã mãnânce conopidã sau frunze.
Copiii au nevoie de sport,de jocuri ĩn grupuri,de jocuri active cu pãrinţii. Asta se numeşte conectarea,iar conectarea aceasta externã face minuni la interior.
       Totuşi,ĩn viaţa realã totul pare mai greu când ne lovim de diversificare. Doar din simplu motiv cã noi,pãrinţii,echivalãm din start diversificarea cu un efort,cu un chin. Educaţia alimentarã se face fãrã grabã,fãrã nervi,fãrã impunere. Esenţial nu este sã ìncepem diversificarea la 6 luni,ci atunci când copilul simte,când este pregãtit,când acceptã alimentele noi din propria-i dorinţã.
Mi-a plãcut mult mult mult!!!! Vã mulţumesc şi mai aştept cu nerãbdare alte evenimente!!!

P.S.  dupã workshop noi ne-am delectat cu cãpşuni şi vin alb foarte gustos. Iar paharul a fost ridicat ìn cinstea lansãrii site-ului Parents League Moldova!!! Felicitãri!!! Succese!!! Recunoştinţã!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Teleneşti,ĩţi ducem faima!!!

Decalogul unei mãmici de gemeni!