Teleneşti,ĩţi ducem faima!!!

De ceva vreme pregãtesc douã proiecte foarte frumoase şi importante pentru mine. Pentru cã unul dintre ele deja prinde contur,am sã vã povestesc despre el.
E vorba de proiectul " Teleneşti,ĩţi ducem faima!",o rubricã nouã pe blog.
Se doreşte a fi o "carte" a orãşelului ĩn care m-am nãscut şi am crescut. O carte despre oamenii de acolo. Dacã aş putea,aş scrie despre fiecare-n parte,pentru cã fiecare din noi avem o poveste de viaţã.
                  Sursa: aidmd.eu

Din proiect vor face parte oameni care-au dus numele orãşelului nostru ĩn lume,dar şi oameni care au rãmas acasã şi sunt mãndri cã locuiesc acolo.
Eu sunt foarte fericitã cã acest proiect al meu prinde viaţã,cã oamenii sunt deschişi spre cooperare şi sper sã iasã ceva frumos,sã le meargã oamenilor la suflet.
Acum,vreau sã mã las purtatã pe uliţele orãşelului nostru şi sã vã spun ce vãd.
Este un orãşel mic,dar ĩn care totuşi se intersecteazã multe strãzi.
Oamenii de aici sunt gospodari,ţin vite,cai,oi,iepuri,gãini. Au loturi de pãmânt pe care-şi varsã sudorile,dar de pe care-adunã roadã bogatã.
Pe strãzi miroase-a pãine coaptã...


Bordurile din faţa porţii sunt vãruite,miroase-a vişini şi miroase-a nuci.
Ĩn unele uşi se mai sprijinã cãte-o mãturã,iar lângã garduri se odihnesc sãpi şi hârleţe.
Miroase-a dor pe la porţile ĩnchise cu zãvoare grele...
Miroase-a dor de la copiii care cresc cu bunicii...
Miroase-a dor de la bãtrânii care se sprijinã-n toiag şi privesc ĩn zare...
Teleneşti e un oraş verde,e un orãsel curat,un orãşel ĩn care ĩncã trãieşte viaţa. Ĩn centrul lui gãseşti o alee minunatã cu castani şi grãdini superbe cu trandafiri.
Sursa: publika.md

Oamenii sunt simpli şi sinceri.
Duminica merg la bisericã...
Se cheamã unu' pe altu' la plãcinte,la fripturã,la ajutor.
Oamenii ĩşi dau bineţe şi stau la vorbã,sunt curioşi,sfãtuitori şi foarte prietenoşi.
Sunt şi palate construite,dar ĩs goale,mişunã doar dorul şi uitarea.
Dar sunt case bãtrâneşti de o frumuseţe şi o simplitate irepetabilã,de parc-au fost pictate,şi care dau orãşelului nostru un aer rustic. Chiar aşa şi se numeşte zona "satul vechi".


Ziua ĩncepe devreme,pe la 6-7 dimineaţa,e un oraş aglomerat ĩn orele dimineţii. Ĩn schimb seara se lasã tãcerea şi liniştea,se aude cântecul greieraşilor şi orãcãitul broaştelor. Ĩn week-end se sparge liniştea şi-şi face loc muzica ĩn oraşul nocturn. Tinerii danseazã pânã-n zori ĩntr-o discotecã modernã "Fever".
       "Acasã al meu" se aflã dupã râul Ciuluc,care desparte orãşelul ĩn 2 pãrţi. Un râu care seacã ĩn timpul arşiţelor şi cãruia i se umplu albiile ĩn timpul ploilor.
Zona ĩn care este casa pãrinteascã se numeşte Izvoraş,despre care-o sã vã povestesc ĩn alt articol.
      E locul unde am fãcut primii paşi,unde m-am ĩndrãgostit prima datã. E locul unde am cunoscut prietenia şi am legat jurãminte.

Teleneşti este copilãrie,iubire,mama,tata,prietenie şi nostalgie.
I-am cutreierat multe strãzi şi am sã vã spun cu siguranţã multe istorii,multe peripeţii din oraşul amintirilor!!!
Abia aştept sã vã povestesc despre oamenii de aici.
Data viitoare am un invitat foarte foarte talentat şi la fel de curajos!!!
Urmãri-ţi-ne!!!
P.S. Ĩmi pare rãu cã nu am poze proaspete la moment ,dar o sã actualizez ĩn câteva sãptãmâni postarea cu poze noi şi frumoase!!!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții